• tour2014

טור דה פרנס

המהדורה ה 101 יוצאת לדרך 5-27 יולי 2014

עידכונים ותוצאות וגם קצת הסברים על מה שקורה למי שרוצה להכיר את הספורט המדליק .

גם נתמקד בקבוצות המייצגות את המותגים שלנו

Lampre Merida & Europcar Colnago

8/7 סטייג' 4 Le Touquet-Paris-Plage / Lille Métropole

הסטיג הרביעי כלל פרופיל ובו 2 עליות מקטגוריה 4

המארגנים של הטור, מקטלגים עליות בטור בדרג הקל ביותר 4 ועד לקשה ביותר 1 . יש עוד אחד  הנוראי ביותר HC "הור קטגורי". יש שאומרים, שהקיטלוג מתבצע לפי ההילוך שנבחר ברכב של המארגנים, בעת שהם בוחנים את המסלול הנבחר בנסיעה. ככל שהעליה קשה יותר, הרכב נדרש לעלות אותה עם הילוך נמוך יותר. HC הוא מצב שהשיפוע ככ גדול שאפילו רכבים מתקשים לטפס בו בגלל העדר אחיזה.

בפועל, הדרוג מושפע מהשיפוע הכללי והממוצע, הקירות והמקטעים הקשים שבו, אורכו ומשתנים אחרים.

הימים הכי מעניינים בטור הם ימים שהפרופיל מזכיר שיני משור  - פיקים משולשים חדים שחוזרים על עצמם שוב ושוב עם HC שמופיע מידי פעם לצד קטגוריה 1 ו 2

 

פרופיל הסטייג' הרביעי.

 

 

כאן רואים את הפרופיל הטופוגרפי של הסטייג' עם 2 פסגות בדרוג 4 הדרוג המינימאלי (העליה הקלה ביותר שמקוטלגת) . המאבק על חולצת מלך ההרים (החולצה המנוקדת) מוכרע בחציית הפסגות המדורגות או במידה והסייג' מסתיים בראש ההר.

ה S מסמל את הקטע בו מתקיים ספרינט הביניים - כאן מתחרים אלו שרוצים ללבוש את חולצת המאיץ המצטיין - החולצה הירוקה. הרעיון הוא ליצור קצת אקשן בימים שטוחים בהם נדמה שכלום לא קורה לאורך ק"מ רבים.

גם רואים את דגל גרמניה שהצטיינה אתמול מאד (גם במונדיאל) באזור הק"מ ה 130.

 

אתמול ראינו את טומס ווקלר הלוחם הקשוח בפריצה שהפכה לפריצת סולו, נלחם ונותן את הנשמה להחזיק את ההובלה אך הפלטון העלה הילוך ובלע אותו לקראת הסיום. הגשם שירד והרטיב את המקטע האחרון, רק הוסיף

לדרמה. "ריהוט רחוב" בצורת אבני שפה, איי תנועה, תמרורים, רמזורים, ספסלים ועוד ועוד הקשה רבות על הרוכבים וגרם להתרסקויות ולצרות.  

 

עוד דרמה התרחשה בסטייג' כשכריס פרום התרסק ונפצע אבד קצת זמן אך שמר על הנחישות ועלה שוב על האופניים.

 

ווקלר טומאס במקום שהוא הכי אוהב להיות...לבד בבריחה מקדימה עם הסכין בין השניים

 

הסטייג' הסתיים בספרינט המוני שקיטל (גרמניה - גי'אנט שימנו) לוקח את הקו ואחריו בחצי גלגל קריסטוף (קאטושה) ושוב בחצי גלגל דאמרה (הלוטו הצרפתי). סאגן מגיע רק רביעי.

 

הדרוג הכללי נשאר דומה, מוביל - וינצ'נזו ניבאלי (איטליה-אסטנה) שני - סאגן ושלישי אלבסיני.

 

Lampre Merida 

רוי קוסטה אלוף העולם וכריס הורנר שומרים על מיקומם בדרוג הכללי 15 ו 28 בהתאמה.

דוידה צ'ימולי מגיע בעשיריה הראשונה בספרינט - מקום 9  לבחור עם המרידה.

 

הפאבה האיום, כולם מדברים על מרעיד העצמות..

הדרכים הרומיות שבצפון צרפת ומירוצים כגון הפריס רובה, ידועים היטב בתרבות האופניים באירופה ובכל העולם. דרכי הפאבה הינן דרכים רומיות ישנות המרוצפות באבנים אשר הרכיבה עליהן קשה מרעידה ומפרכת.

הקטע ה חמישי, אורכו 155.5 ק"מ,  והוא עובר בחלקו במסלול של הקלאסיקה ה" פריס רובה" הגיהנום מהצפון . הדרמה והאקשן יגיעו לשיא לקראת ה ק"מ ה 80.

ללא ספק קטע מעניין. יש לקוות שלא ירד גשם על האבנים החלקות ומלאות האבק שיהפוך במהרבה לבוץ שחור מסוכן וקטלני.

ההנאה מובטחת, בהצלחה לרוכבים. :-)

עבור לתוכן העמוד