מידע שימושי לרוכב

מידע ופרטים חשובים שיכולים לעזור ולכוון אתכם לבחור באופניים המתאימים ביותר עבורכם

10 טיפים לרוכבי כביש

25/10/2016

 

10 טיפים לרוכבי כביש

 

 

טיפ מס' – 1 לשחרר את שרירי הצוואר

כל 10 דקות הניעו את הסנטר מצד לצד, מעלה ומטה.  מומלץ למתוח את שרירי הצוואר ולשנות את תנוחת הראש כדי להרפות את השרירים. עשו זאת רק שאתם רוכבים בקו ישר, עם שדה ראיה פנוי, וללא רוכבים לפניכם, למען הבטיחות!

 

 

 

 

טיפ מס' – 2 לרענן את הישיבה

בעת טיפוס בעלייה, נסו לזוז על מעט לפנים ולאחור מדי פעם. תנועה זו תאפשר לכם לשנות את זווית השרירים הפועלים, תרפה מעט מהלחץ של האוכף על אזורים רגישים בעכוז ותקטע את המונוטוניות של הטיפוס בעליות ארוכות.

 

 

 

 

טיפ מס' – 3 לשמור על מרכז הכובד בירידות

בירידות, זכרו לא לתת למרכז הכבוד לחצות את קו אמצע האופניים. אל תתנו  לפלג הגוף העליון לחצות את קו ציר הגלגל הקדמי כשאתם רוכנים קדימה. פעולה זאת עלולה להביא לאובדן שליטה כאשר תפעילו בעוצמה את הבלם הקדמי, ותוריד מיעילות הבלם האחורי ואף יכולה להביא לאובדן שליטה. זכרו למקם את הגוף נמוך ככל האפשר במרכז האופניים.

 

 

 

 

טיפ מס' – 4 סיבובים יכולים להפתיע

אם נתקלתם בסיבוב חד בירידה שהפתיע אתכם. נסו "לגלח" מהירות על ידי בלימה בקו ישר לפני הסיבוב. כל עוד אתם יכולים להמשיך לבלום בקו ישר, נצלו זאת כדי לצמצם את המהירות לפני הכניסה לסיבוב. בעת הכניסה לסיבוב, את הדוושה הפונה לכיוון הסיבוב, תמקמו גבוהה ככל האפשר, הביטו אל הנקודה  בכביש אליה אתם מנסים להגיע ולא את שולי הכביש, הפנו את הברך הפונה לכיוון הסיבוב החוצה ולמטה, ונסו לשמור על האופניים יציבים ככל האפשר. אל תנסו לבלום בחוזקה באמצע הסיבוב.

 

 

 

 

טיפ מס' – 5 כיצד לשבת בטיפוס ממושך

בעליות ארוכות אל תתפתו להזיז את העכוז קדימה על האוכף לאורך זמן. כך תייצרו לחץ מיותר על שרירי הגב התחתונים. עדיף להעלות שני הילוכים, לעבור לעמידה לכמה עשרות מטרים, ואז לחזור לתנוחת הרכיבה המתאימה לטיפוס עליות.

 

 

 

 

טיפ מס' – 6 אחיזה נכונה של הכידון

אין צורך לאחוז בכידון אופני הכביש בחוזקה. הניחו את הידיים על הכידון, תנו לפלג הגוף העליון לנוח עם שרירים רפויים וללא לחץ מוגזם בכפות הידיים. כך תסיימו את הרכיבה רעננים יותר.

 

 

 

 

 

טיפ מס' – 7 הכידון שלכם במידה הנכונה ?

כאבים בכתפיים עלולים לרמז על כך שאתם רוכבים עם כידון צר מידי. כידון במידה מתאימה יהיה נוח לרכיבה לאורך זמן, מאפשר פתיחת הידיים לצדדים, ריווח בית החזה, ונשימה יעליה יותר בעת מאמץ.

 

 

 

 

טיפ מס' – 8 לרכוב בטוח בדבוקה

ברכיבה בקבוצה ובכלל, מקמו את הידיים כך ששתי אצבעות על בלם היד באופן קבוע. כך בעת הצורך תקצרו את זמן התגובה, את מרחק הבלימה ותמנעו מתאונות.

 

 

 

 

טיפ מס' – 9  רעשים ברכיבה ?

בעת רכיבה שמעתם רעש מתכתי, ואז קליק סידרתי החוזר על עצמו כל דיווש או סיבו של גלגל? עצרו בצד הדרך והפסיקו לדווש. יתכן שעצם חדר למכלולי האופניים (כבל חשמל או מתכת לחישורים, נעץ בגלגל וכדומה). אולי מדובר באבן שננעצה בצמיג ואינה מזיקה, אבל יתכן כי מדובר בעצם (כגון פיסת מתכת) שנתקע במעביר ההילוכים האחורי ועלול לגרום לנזק ואף לתאונה. אל תמשיכו לרכוב עד שתזהו את הבעיה.

 

 

 

 

טיפ מס' – 10  האופניים שלכם בידים טובות

אל תסמכו על האוזניים שלכם בניסיון לזהות מאין מגיעים הרעשים באופניים בעת רכיבה בעמידה. רעש שמגיע לדעתכם מהשלדה יכול להגיע ממוט הכידון, ממסילות האוכף או מהכידון. תנו למכונאי מיומן לבדוק לכם את האופניים. ייתכן שמדובר בתיקון פעוט הדורש ניקוי, גירוז והידוק, ותו לא.

עבור לתוכן העמוד