• כתבות ומדריכים אופני הרים אופני שטח ואופני כביש

כתבות ומאמרים

מידע מעניין וחשוב אודות תחזוקת האופניים, טיפים, תשובות לשאלות שונות, מידע על ציוד רכיבה כלים תחזוקה ועוד ועוד.

Cruisers- הבן דוד הסטייליסטי של אופני העיר

הגדל

כתבה 2 מתוך 3 בסדרה על אופני עיר

בכתבה הראשונה על אופני העיר, סקרנו את יתרונות אופני העיר, המבנה שלהם והייחוד של האופנים לעומת אופני הרים למשל. למדנו שכמו בכל ענף רכיבה, גם לרכיבה עירונית הפשוטה וחסרת הדרישות לכאורה, ניתן לעצב כלי ייעודי שיעשה את העבודה הכי טוב שאפשר- כלומר, יספק לרוכבים תנוחת ישיבה נוחה, רכיבה חלקה ונעימה, שדה ראיה טוב ומכונת דיווש יעילה לתחבורה יום יומית בכיף.
אם תיכנסו לחנות האורבנית שלנו בנמל תל אביב (בהרחבה בכתבה הבאה) או שתציצו באתר, תשימו לב לעוד תת קטגוריה של אופני עיר, הקרוזרים או Cruisers באנגלית. מה הם הקרוזרים, מה שונה ביניהם לאופני עיר רגילים, ומה יותר מתאים לנו? מיד.

בואו נתחיל בשם – Cruiser – כי בשם מסתתרת המהות העיקרית. הקרוזרים נועדו כפי ששמם מרמז לשיוט נינוח. אלו לא אופניים לממהרים והממהרות שביניכם, קוראים יקרים. הם מתאימים למי שרוצה להסתובב באיזי, רצוי עם משקפי שמש אופנתיים שמתאימים לצבע האופניים, ובדרך לבית קפה שאפשר לשבת בו בחוץ ולהנות מהשמש. הדגש בקרוזרים הוא על סטייל, והם משדרים משהו פשוט שונה מכל זוג אופניים אחר. ברור לי שזה נשמע קצת אבסטרקטי, "כולה אופניים", אבל כשיהיה לכם זוג בידיים, כשתשבו עליהם, תבינו.
מאיפה מגיע הסגנון? שני מקומות בעיקר, צורה וצבע (כנראה האלמנטים הכי בסיסיים שלומדים בבית ספר לעיצוב, אבל אני מנחש).
צורה- הקרוזרים כמעט תמיד יופיעו בעיצוב רטרו בולט או עם רמיזות כאלו, ומבחינת עיצוב יהיו קווי דמיון בין הקרוזרים של היום לאלו של שנות ה-50 וה-60, שם האופניים ניסו לחקות את תרבות העיצוב של הרכבים האמריקאיים, כלומר, קווים ארוכים, מעוגלים ובעיקר מגניבים. כן גם המילה הזו קצת רטרו.
צבע- בקרוזרים תמצאו בדרך כלל צביעה בולטת ומסוגננת שתחמיא לשלדה, לאופניים ולמראה הכללי של הרוכב עליהם, זהו חלק בלתי נפרד ממהות האופניים.


אז יש סגנון, צבע וצורה, אבל מה לגבי האופניים והרכיבה? אם ניקח לדוגמא את הקרוזרים של Scwhinn (כל כך נוחים שאני שוקל להתקין אחד בבית במקום כורסת טלביזיה), ונשווה לאופני העיר של אותה החברה, נוכל לבחון דמיון ושוני בין שני הזנים של אופני העיר.


על הצד המשותף:
תנוחת הישיבה: תנוחת הישיבה נשארת דומה על אופני העיר ועל הקרוזרים, כשהבסיס הוא ישיבה זקופה, נוחה וטבעית- עם כידון גבוה יחסית. עדיין על הקרוזרים תקבלו תנוחת ישיבה יותר "סבבה" וקצת פחות ספורטיבית.
שדה ראיה: כתוצאה מתנוחת הישיבה הדומה, שדה הראיה טוב, קל להסתכל רחוק קדימה ולצדדים, ולנווט בין המכשולים העירוניים השונים.
בחירת צמיגים: הצמיגים בקרוזרים חלקים ומאפשרים גלגול נוח ומהיר ממקום למקום, עם אחיזה טובה על משטחי אספלט, מדרכות ושבילי אופניים יעודיים.

הבדלים עיקריים:
מידת גלגלים: הגלגלים של הקרוזרים מגיעים במידת 26 אינץ, בדומה לגלגלי אופני ההרים הנפוצים. זה גורם לכך שהאופניים "יושבים" יותר נמוך, והרוכב קרוב יותר לקרקע.
מיקום ציר מרכזי: תוכלו לראות בתמונה כאן מתחת, שהציר המרכזי של האופניים (אליו מתחברות זרועות הפדלים, הקראנק) זזו קדימה בצורה משמעותית ביחס ל- City bike הרגילים. בשווין קוראים לגאומטריה הזו Foot to Floor. הם עשו משהו מאוד חכם, ניצלו את הקרבה לקרקע כדי לאפשר לרוכב להניח את הרגליים על הרצפה גם מישיבה על האוכף, ובו זמנית לפדל בנוחות ויעילות תוך ניצול תנועה מלאה של הרגל.

גאומטריית Foot 2 floor


בלימת זעזועים: בקרוזרים מוותרים על בולם זעזועים קדמי ובולם זעזועים במוט האוכף, בעיקר לטובת העיצוב, אבל גם מכיוון שהקרוזרים נועדו פחות לכיסוי מרחקים ארוכים וניידות משמעותית ביום יום. האם זה אומר שהם לא אופניים נוחים? ממש לא!  תנסו ותראו.

בשורה התחתונה- הקרוזרים יודעים להציע חווית רכיבה עירונית מצויינת, חכמה ומסוגננת.

אוקיי, אז איך לבחור בין הקרוזרים לבין אופני עיר "רגילים"?


אם אתם מתניידים הרבה על האופניים מדי יום (8-10 ק"מ או יותר), מחפשים הרגשה קצת יותר ספורטיבית ואופניים יותר מהירים שמתאימים בצורה מעולה לעיר, לכו על ה-city bike.

אם עדיין חשובה לכם הנוחות בעיר, אבל הרכיבות שלכם קצרות ואתם באופן כללי לא נוטים למהר מדי עפ האופניים. כמובן, אם הסגנון וה-look של הקרוזרים עושים לכם את זה, אז אתם אנשי ה"שיוט". לכו על קרוזר.
בכתבה הבאה בסדרה- חנות שלמה לאופני עיר!


 

עבור לתוכן העמוד