• news

חדשות

כל מה שחדש ומתחדש, חדש על המדף, מבצעים, כתבות, מאמרים, ציוד חדש, מידע מעניין מהעולם ועוד.

>> עוד בחדשות

::   סניף הגלישה בחיפה מתחדש   

::   דגמי רוקי מאונטיין 2016 כאן

::   חשמליים חדשים מתקפים 20"

::   מהי מידת השלדה בשבילי ?

:: דגם חשמלי מתקפל Rainbow חדש  

 

כמה פעמים ספרת עד...

/ עינן קמחי AKA עינן בלבן – סניף ראשל"צ.

 

GEAX SAGUARO 26X2.0

מנהג קבוע שלי לדרג רכיבה לפי מספר הפעמים שאני מוריד את הרגל שלא מרצון, בגלל נפילה או מעידה, החלקה, מכשול שלא הצלחתי לעבור בגלל כל סיבה שהיא, אם בגלל טכניקה לא נכונה, עייפות או חוסר ריכוז. לעיתים אני סלחן לעצמי ואם אני עובר את המכשול בניסיון שני אני לעיתים מעלים עין מהורדת הרגל. בייחוד במסלולים מעגליים כאשר אני מתקן פאשלות עצמיות מהסיבוב הקודם. יכול להיות שהמנהג הזה נרכש עם השנים לאחר קריאה ועיון באין ספור מבחני דרך בעולם האופניים או שזה צץ לי פתאום, אבל אחרי שני עשורים ויותר אני לא יכול להתגבר על הדירוג העצמי.

בסיום המסלול אני מסכם עם עצמי כמה נהניתי מהרכיבה וכמה למדתי ואתגרתי את עצמי.

לפני כשלוש שנים הלבשתי על אופני הARC שהיו ברשותי צמיגי SAGUARO מבית GEAX האיטלקית.

26X2.0 הביאו את אופניי למשקל נמוך מ9 קילוגרם. מכונה מהירה שעזרה לי לצלוח כל מסלול שבחרתי, והניקוד שלי בכל רכיבה רק עלה וסיימתי עם חיוך מאוזן לאוזן. את ההרגשה הזו רציתי לשמר אך אם זאת גם לשפר, וכשהגעתי ליעד המשקל הנמוך וזה התנגש עם נוחות וביצועים טובים יותר עברתי למידת רוחב הבאה 26x2.2

השילוב של הצמיג עם ה DT 1450 היה משהו שלא מרגישים ופוגשים כל יום, וידעתי כי יכולתי להעלות את הרף, אך התעקשתי להישאר עם פנימיות. ברכיבות אולטרא מרתון היה סיכון לתקרים אך אני מאמין שפה היה לי יותר מזל משכל, ואת צ'ימיצ'ורי 2010 עברתי ללא תקר אחד גם את אותם קטעים מאיימים של אבנים חדות כתער.

מה שעזר פה זה פס הגומי האיכותי, ולא השתמשתי בחומרים נגד פנצ'רים בגלל חוסר החשק לתפעל את הדבר הזה בשטח בעת הצורך. עם הגישה הזו המשכתי גם שבניתי את האופניים עליהן (אני יודע שאופניים זה זכר) אני רוכב כיום,  ה'BIGTOP ואת הצ'ימיצ'ורי אשתקד עברתי עם תקר אחד.

חוויית הרכיבה השתפרה הן בגלל הגלגל הגדול שתואם את סגנון הרכיבה שלי אך גם הביטחון שהקנו לי אותם צמיגים מוכרים. התאוצה הקלה ללא התנגדות יתרה, שה29 מאתגרות אותך בקטעים אלא בלאו הכי, המהירות שנשמרת וכן מעבר המכשולים הטכניים שהצלחתי לעבור. ברכיבותיי אני פוגש כל תוואי שטח שרוכב  XC חווה, משבילים לבנים שהאחיזה בעונת היובש די רופפת בגלל אבני חצץ, שבילים מהודקים או מלאי פודרה כמו הסינגל האדום בבן שמן ליד בית הקברות, אפשר להתאפר עם הפודרה הזו ממש, בולדרים, רכיבות מורד.  XC הוא הסגנון הכי צבעוני בעולם הרכיבה ומשלב הכי הרבה אלמנטים ופה בחירת הצמיג עושה את החוויה ליותר נעימה.

אם ניתן היה להגדיר את הצמיג הזה הייתי אומר, ALL ROUNDER , עושה הכול, ואף בצורה טובה.

נכון, בחירת צמיג זה דבר סובייקטיבי. אני אקביל את זה לנעליים. לאחד הן יהיו נוחות ואותו דגם לאחר לא. אילו היה אפשרי גם למצוא את המוצר המושלם, אך אין כזה בנמצא, אך מכיוון שאי אפשר להחליף צמיגים כמו נעליים, לפי האירוע, המסלול והעונה, ומכיוון שרובנו לא מספונסרים ויכולים ליהנות מהטבה שכזו, על רובינו נגזר גם מסיבות כלכליות לבחור את הפשרה הטובה ביותר והנוחה ביותר לנו.

לקראת חג הפסח החלטתי ללכת ,בניגוד לטבע שלי, עם הזרם ונכנעתי לטיובלס. החישוקים כבר תאמו את השיטה כך שהשקעה כספית לא הייתה גבוהה, ואני אחד המתנגדים הגדולים יותר לשיטה הביתית, אז טיובלס אמיתי הולבש על גלגליי. שוב! הבחירה הייתה קלה מאוד שכן חברת GEAX מייצרת את ה SAGUARO גם ב29X2.2 TNT, TUBE NO TUBE. בקבוקון חומר אחד בכל צמיג ויצאתי לשטח.

מבחן הדרכים האמיתי, המוחלט והטוב ביותר שעברו הצמיגים היו ה MATZA EPIC, רכיבה מראשון לציון לנווה-זיו בגליל המערבי ברכיבה רציפה אחת. 260 ק"מ, 15 שעות רכיבה בתנאי שטח המשתנים כנופי מדינתנו הקטנה. לעיתים לחץ האוויר עלה ולעיתים הורדתי אותו שאופניי לא יבגדו בי במצבים קריטיים. היום כמעט שנה אחרי ועוד צ'ימיצ'ורי ללא תקרים ועוד כמה אפיקים, אני עדיין על אותו צמיג. להפתעתי מניסיון רב שנים, וחס וחלילה איני מזלזל ומוריד מערכם של חברות צמיגים אחרות, אך הצמיג הזה עונה על רוב דרישותיי, וכן תדירות החלפתם הייתה הנמוכה ביותר עד כה. ואני נחשב בעיני קהל הרוכבים כאחד ששוחק צמיגים תדיר, וזאת בגלל העובדה שמרוב עצלות להכניס את האופניים לרכב אני מתחיל את הרכיבה מהבית עד לשטח המיועד, שלרוב איזור יער קדושים ובן שמן והנסיעה על אספלט עד לשם או בשטח היא ארוכה מאוד.

 

סינגל חרובית. יש מסנגלים שלא שרדו.

 

על משקל לא אתעכב שכן איני רוכב גם על הכלי הקל ביותר ומניסיון רב, אני מעדיף להתפשר על משקל של כמה גרמים בודדים לטובת נוחות וביצועים טובים.

יש שיראו את דעתי בעירבון מוגבל. איני מאשים אותם שכן אני רוכב על מוצר שהחברה בה אני עובד מייבאת מוצר זה ואני מזוהה עימה לא משנה איפה אני רוכב. רכבתי על הרבה צמיגים ואני שומע הרבה דעות וכמו שאני אומר לקהל הרוכבים שאני נפגש עמו, שדעת הרוכבים נכונה לאינדיבידואל לו הקשבת ושמעת את התרשמותו.

אך כמו שאני בחרתי אופניים של חברה שכל מהותה אופני הרים, חלקי הינע של חברה שהתמחותה חלקי הינע בלבד, וכפי שבחרתי זוג גלגלים ממישהו שבונה גלגלים ממוצרים של חברה שמייצרת אך ורק גלגלים וכו' וכו'. אני מעריך ומוקיר חברה שממציאה ומייצרת צמיגים לעולם האופניים בלבד, וזו כל התמחותה ויתר על כן ממציאה מוצר לכל סגנון רכיבה אפשרי ולכל תנאי רכיבה אפשריים.

מכיוון שאין דבר מושלם. אולי יש קרוב ל... ליד.... אני אדרג את הצמיג הזה 4. ולו רק בגלל שאני מכבד את דעתם של אחרים, והיא נכונה להם. אך מכיוון שאני נאמן גם לעצמי ואני לא יודע אם לא אחזור לSAGUARO אחרי מבחן הדרכים הבא, אתן לזוג הצמיגים שהביאוני עד הלום את המספר 5.

עבור לתוכן העמוד