• news

חדשות

כל מה שחדש ומתחדש, חדש על המדף, מבצעים, כתבות, מאמרים, ציוד חדש, מידע מעניין מהעולם ועוד.

>> עוד בחדשות

::   סניף הגלישה בחיפה מתחדש   

::   דגמי רוקי מאונטיין 2016 כאן

::   חשמליים חדשים מתקפים 20"

::   מהי מידת השלדה בשבילי ?

:: דגם חשמלי מתקפל Rainbow חדש  

 

הכל על הטור דה פרנס

7/07/2014

הטור דה פרנס הינו מירוץ קטעים  (גראן טור) המפורסם בעולם שמתקיים מדי קיץ בצרפת והמדינות הסמוכות לה.  הרוכבים המשתתפים במירוץ הקטעים (סטייג'ים) גומעים בממוצע 3500-3800 ק"מ ב 21 קטעים הכוללים מירוצים נגד השעון, קטעים שטוחים לספרינטרים, גבעות מתגלגלות ואת הדובדבן שבקצפת, קטעים הרריים בהם הרוכבים חוצים פסגות מושלגות באלפים ובפירנאים, קטעים בהם מוכתר בד"כ הזוכה.

 

הזוכה במירוץ הוא הרוכב שגמע את כל הקטעים בזמן המצטבר הקצר ביותר - בד"כ הרכיבה נשמכת למעלה מ 80 שעות בסיכום הכללי. במשך ימי המירוץ, הרוכב המדורג ראשון מתהדר בחולצה צהובה עם סמלי הקבוצה שלו וכך קל לזהות אותו בדבוקה. ישנן חולצות למאיץ המוביל (ירוקה) למטפס מלך ההרים (חולצה מנוקדת - פולקה דוט) חולצת הרוכב הצעיר עד גיל 25 (לבנה ) ורקע אדום למספר הרוכב שהיה התקפי ואגרסיבי ביום הקודם.

 

הרכיבה מתבצעת במסגרת קבוצות רכיבה המורכבות מ 9 רוכבים אשר אחד מהם (עם המספר 1, 11, 21 ,31 ,101, 11 וכיו"ב) הוא הרוכב המיועד לזכיה בטור. שאר שמונת הרוכבים ירכבו לפי יכולתם ולפי הנחיות טקטיות של הדירקטור ספורטיב (המנהל הספורטיבי) שמנהל את המרוץ מרכב שנע מאחורי הדבוקה תוך שימוש במכשיר קשר עם הרוכבים וצפיה במסך הטלויזיה בשידור חי.

הרוכבים האחרים נקראים דומסטיקים ומטרתם היא להעביר מים ומזון לרוכב המוביל (קפטן הקבוצה) ולהגן עליו מני הרוח ופגעי הדרך. ענף הרכיבה המקצועני שונה מכל סוג ספורט אחר בכך שהרכיבה מתבצעת כקבוצה אבל הזוכה הוא רוכב יחיד ולא הקבוצה עצמה.

 

הנה סרטון חביב במבטא מחייב שישפוך המון אור על הטור, ההיסטוריה שלו על חולצות השונות שבו ועוד.

  


 

ברבות השנים, הטור הפך לאירוע עולמי אשר מארח למעלה מ 12 מליון צופים שעומדים לצד הדרכים וצופים בו בדרך בלתי אמצעית לצד עשרות מליונים בשידורים בטלויזיה וברשת האינטרנט מסביב לעולם. הטור דה פרנס נחשב לאירוע הספורט הקשה המפרך והמתיש ביותר בו נדרש מהרוכבים כושר גופני עילאי, יכולת התאוששות מרשימה, יכולת ריכוז ועמידה מנטאלית ברמות הגבוהות ביותר שיש.

 

המתבונן המתחיל יצפה בטור בחוסר עניין היות והטקטיקה והאסטרטגיה בו לא נראית מיידית על פני השטח. המירוץ יכול לכלול קבוצות בריחה שמאיצות קדימה עם מספר רוכבים קטן שכל המטרה היא חשיפה תקשורתית ללוגויים ולמותגים המספנסרים אותם, לעיתים, נראה הובלה של קבוצה אחת אשר גוררת את מתחרתה הישירה רק כדי לעשות יד אחת ולהפיל את השלישית....וזאת רק דוגמה קטנה.

 

הנתיב בו יעבור הטור 2014

 

השנה, הטור החל בבריטניה שמארחת את שלושת הקטעים הראשונים . הטור מסתיים בשנים האחרונות בספרינט המפורסם בשדרות האליזה.  מנצח הספרינט זוכה לתהילת נצח ושמו נרשם בתולדות הטור לעד. לצד הספרינט היוקרתי בעולם בפריס, הרוכבים מתמודדים מול חבריהם ומול עצמם בטיפוס לפסגות איקוניות באלפים ובפירנאים, אשר די בזכיה בקטע אחד בהרים כדי להרשם לעולמי עד בפנתאון הרוכבים הבכירים.

 

קור הסטייג'ים בטור 2014 >> לחצו לקישור כאן

 

השנה, אנו באופן טבעי מתמקדים בשני קבוצות אשר יקרות מאד לליבנו. Europcar Colnago הצרפתית עם טומאס ווקלר ופייר רולאן וקבוצת Lampre Merida בראשותו של אלוף העולם רוי קוסטה שזכה בשני קטעים בטור של 2013 וכירס הורנר הותיק (41 - אמריקה) זוכה הוואלטה אספניה 2013 (גראן טור ספרד)

 

הקבוצות המשתתפות בטור דה פרנס הינן קבוצות "פרו טור" אשר כוללות סגל של 20-30 רוכבים מקצוענים, צוות מאמנים, מעסים, רופאים , מכונאים ומנהלים ספורטיביים. בכדי לממן פעילות זאת שעלותה השנתית נמדדת בעשרות מליוני יורו, הקבוצות מספונסרות ע"י יצרני אופניים, יצרני ציוד רכיבה, קסדות, צמיגים, מערכות הינע ועוד. חברות מתחומי הביטוח והטכנולוגיה ,בנקים ועוד קושרות את שמם לספורט אצילי זה.

 

 

 

 

 Lampre Merida  שני חברות ענק עולמיות - הראשונה, יצרנית מתכת עם הדפסים מיוחדים והשניה מרידה, יצרנית האופניים הענקית מטיוואן, אשר דגמיה משמשים את הרוכבים בהתאם לקטעים השונים.

 

 

 

 Europcar Colnago  - חברת השכרת רכב ענקית באירופה אשר קולנגו האיטלקית - אחת היצרניות הבכירות בעולם מספקת לה את האופניים.

 

דגמי הכביש של Colnago ו Merida עליהם רוכבים חברי הקבוצות הם דגמים בייצור סדרתי ,אשר זמינים לרכישה בסניפי רשת רוזן ומינץ.

 

עוד על Lampre Merida -  קישור כאן    |   עוד Europcar Colnago - קישור כאן 

 

היומים הראשונים בטור. 5/7-6/7

הטור החל השנה בבריטניה בחבל יוקשייר בנתוני תנועה דרומיים, לכיוון התעלה וחזרה לאדמת צרפת. השנה, הטופוגרפיה המתגלגלת, הכבישים הצרים ומשטר הרוחות, חוללו שמות בדבוקת הרוכבים (פלטון בלשון המקצועית) . רוכבים רבים נקלעו לקשיים בגבעות המתגלגלות ואבדו זמן יקר. שיא הדרמה הגיע בספרינט הסיום של הסטייג' הראשון. מארק "הטיל" קאוונדיש, (בריטניה) מקבוצת Omega Pharma-Quick Step אחד הספרינטרים המהוללים של השנים האחרונות, היה מעורב בהתרסקות קשה שגרמה לפרישתו מהטור ולפציעה קשה של סימון גארנס האוסטרלי מקבוצת Orica Green Edge. בדרך נס האחרון שרד וממשיך להתחרות חבוש כואב ודואב.

 

היום השני היה יום בו לא זוכים בטור אך בהחלט ניתן להפסיד אותו. שוב מקטע הררי עם גבעות והרים בקטגורית עליות מתקדמת גרמו להתפרקות הדבוקה. מחוד הדבוקה יצאו התקפות רבות אשר נבלעו ע"י הדבוקה העיקרית  שלבסוף ממנה פרץ קדימה אלוף איטליה וינצ'נזו ניבאלי אשר זכה בסטייג' ובחולצת המוביל הצהובה עימה הוא ניצב בראש הדרוג בהפרש של 2 שניות מהמאיץ פטר סגאן. הרוכבים העיקריים אלברטו "האקדוחן" קונטאדור (ספרד - טינקוב סאקסו) וכריס פרום (בריטניה סקאי) שמרו זה את זה כשפרום מנסה לצבור לעצמו נקודות פסיכולוגיות על חברו הספרדי ביציאה לספרינט סיום תוך שהוא "בודק את הרגליים" של יריביו לימים הבאים.

ללא ספק עוד נראה קרבות אדירים בין הקבוצות של השניים אשר כל אחד ואחד מהם הגיע לטור עם כוונה ברורה לזכות בו.

 

היום 07/07 הקטע נע בין קיימברידג' ללונדון  לספרינט סיום ברחוב המאל הצמוד לארמון באקינגהם. ומשם, מחר, הטור חוזר לאדמת צרפת.

נמשיך לעדכן כאן מידי יום ועל הדרך, תוך מתן פרשנות קלה נסביר על צבעי החולצות, על המבנה של הטור, על קטגוריות העליה הקיימות, על הרוכבים, הדומסטיקים וכיו"ב.

להתראות .

 

לסיקור הסטייג'ים בטור 2014 >> לחצו לקישור כאן

Vive Le Tour

 

עבור לתוכן העמוד