רוזן ומינץ - רשת חנויות אופניים וגלישה, מכירת אופניים חשמליים (חשמליות), אביזרים לאופניים, ציוד גלישה וסאפ
צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

מבחן REACTO 6000


מבחן ל REACTO 6000 מתוך Road.cc

כמו אחיו הגדול, Reacto Team-E, ה- Merida Reacto 6000 הם אופני כביש מהירים מאוד ונוקשים מאוד, ובמסווה הזה הם אופני אירו נהדרים בתקציב.

החיסכון בעלויות מגיע עם כמה חסרונות בלתי נמנעים, והנסיעה הכללית עשויה להיות קשיחה ואגרסיבית מדי עבור חלק מהרוכבים, אבל אם אתם רוצה לרכוב מהר אז לשלדה של Reacto CF3 יש אין סוף של פוטנציאל והיא תתאים לאוהבי מהירות, לרוכבי סוף שבוע וגם לרוכבים מתקדמים.

לפני כשנה, ליאם היה אחד מהסוקרים הראשונים בעולם שקיבלו לידהם את ה-Reacto Team-E, האקספוננט הבכיר של Merida בעל שלדת ה CF5 הכל כך נחשקת בגרסה האחרונה של אופני הקצה בליין ה Reacto. הוא מצא שם, שמדובר בגרסה כמעט זהה לחלוטין לדגם שעליו רוכבת הקבוצה ב WorldTour אבל כמובן, מדובר באופניים יקרים מאוד שלא כולם יכולים להרשות לעצמם.

בדיוק למשבצת הזאת הכנס דגם ה Reacto 6000 עם שלדת הCF3 שלה שלמעשה תעניק התנהגות כביש בעלת יכולות דומות וביצועי כביש שאינם רחוקים מביצועי הכביש של שלדת הCF5 של האח הגדול, בקנס של תוספת משקל  הודות לשימוש בקרבון המעט כבד יותר.

עוד על תוספת המשקל הזה מאוחר יותר - המפתח הוא זה: מרידה הצליחה להטמיע את אותה קשיחות והתנהגות כפי שתמצאו במערך ה-Reacto היוקרתי שלה, ועל כך יש להוריד בפניה את הכובע.

שלדת ה-Reacto אפילו בגרסה זו היא בין שלדות הכביש הנוקשות ביותר שרכבנו עליהן אי פעם. בין אם אתה שולט במאמץ שלך באוכף, ובין אם אתה קם מהמושב על מנת לפרוץ קדימה, הפידבק הוא מיידי.

כל סיבוב דוושה מתועל לתנועה קדימה, וברגע שאתה מגיע לסביבות ה-30 קמ"ש או משהו כזה על פיסת כביש שטוחה, הוא פשוט גולש, ולכאורה מנצח בקרב הבלתי נראה עם האוויר.

יש כאן גם הפתעה לא קטנה. הופתעתי לטובה מהיכולת של ה-Reacto להתמודד עם אספלט משובש, ולמרות שלא הייתי רוצה לרכוב איתם על כבישים מחורצים ומשובשים לעתים קרובות מדי, ה Reacto 6000 מתמודדים בקור רוח כאשר הם ״טסים״ על כבישים מהסוג הזה, וזאת כמובן הפתעה ענקית לטובה.

גם לטפס על ה-Reacto זה כיף. לחוויה האולטימטיבית בעליות על מרידה, אפשר לטעון שתעדיפו להסתכל יותר לכיוון ה-Scultura בעלת ההתנהגות ה״עגולה״ יותר, אבל הקשיחות העצומה של ה-Reacto פירושה שהשלדה הזאת יותר מסוגלת להתמודד עם כל עליה שתפגשו במינימום מאמץ וללא כל דרמה.

לעלות למצב עמידה ולדווש בקצב גבוה מרגיש כל כך קל ויעיל (ופעם או פעמיים ראיתי איך אני מתרחק מחבריי לרכיבה בטעות), בעוד שתאוצות רבות עוצמה על מנת להתגבר על עליה בכביש הוא הלחם והחמאה של ריאקטו לצד מיומנותו המישורית. מכלול צינור הראש/הדסט סופר קשיחים, סטם Vision SCR ושילוב כידון מסגסוגת, ה React 6000 הצליחו לספוג כל העברת כוח בצורה מקסימלית , מה שמספק תגובות חדות ומאוד מהירות.

בירידות מהירות, החלק הקדמי החד והנוקשה של ה-Reacto מאפשר לרוכב להדביק את האופניים לתוך הפניות, תנוחת הרכיבה האגרסיבית יחד עם בסיס גלגלים של 990 מ"מ (בגודל M) מספק אורך מספיק כדי למנוע עוויתות של השלדה הכל כך קשיחה הזאת או התנהגות כביש ״עצבנית״ ולא רצוייה תוך כדי שהיא מדרבנת את הרוכב לדחוף חזק יותר ולקחת את עצמו לקצה.

הגרסה האחרונה של ליין ה Reacto תוכננה להיות נוחה וסלחנית יותר מהגרסאות הקודמות, יחד עם תומכות האוכף הנמוכות, מוט המושב בגרסת הS-Flex וצמיגי ה25 מ״מ (שבפועל מתנפחים די קרוב ל27  מ״מ), עושים עבודה לא פחות ממדהימה בכדי לייצר תחושת רכיבה נינוחה ורגוע יותר, השלדה של הReacto 6000 נשארת עם תחושה של סכין חדה וחסרת פשרות בדיוק כמו גרסת הקצה ולמעשה היא יכולה להרגיש מעט לא סלחנית לפעמים או במילים אחרות - היא לא באה לשחק משחקים… היא ממוקדת מטרה והיא עושה זאת ללא פשרות.

    

אלמנט זה, בשילוב עם היכולות האגרסיביות הטבעיות של Reacto 6000 אומר שרכיבות ארוכות יותר יכולות לדרוש ממך קצת יותר יכולות במידה ואתה לא רגיל לגמרי לאופניים מהסוג הזה.

אם אתה סובל מפציעה או חוסר בגמישות ואלסטיות של הגוף מומלץ מאוד לעשות התאמה מקסימלית של האופניים למידות גופך על מנת להגיע למקסימום נוחות ויעילות על המכונה המופלאה הזאת.

יש לציין שהמקומות שהכי נהנתי מה Reacto 6000 הם כשרכבתי כל כבישים חלקים ומהירים, בעליות מתונות ובירידות מהירות ואגרסיביות - בדיוק שטח המחייה הטבעי של הדגם המוצלח הזה.

 

גיאומטריה

ה-6000 מציג בדיוק את אותה גיאומטריה כמו ה-Team-E, ומשלב קצה קדמי נמוך וצפוף עם צינור עליון ארוך כדי לעזור לרוכב להגיע למנח גוף ארודינמי, עם צינור מושב בעל זווית תלולה כדי לדחוף את הרוכב קדימה יותר מעל התושבת התחתונה - להעברת כוח מקסימלית.

אופני המבחן שלי הגיעו עם סט  של ספייסרים מתחת לסטם כדי להעלות את החלק הקדמי בצורה נאה, ובכל זאת הם נשארים אופניים אגרסיביים להפליא שמעודדים אותך להתכופף קדימה ולהתקדם בקצב דיווש מהיר ויעיל.

 

זווית צינור הראש מעבירה יותר מהמשקל שלך דרך הידיים שלך, מה שמשפיע על הגדלה של כל פעולת היגוי שאתה מבצע.

במקומות שציפיתי שה-Reacto יהיו מסוג האופניים שצריך להיאבק בהם על מנת להכניסם לפניות, גיליתי שברגע שברוכב מתרגל לאופן שבו הם מגיבים, הוא לומד במהירות שהם יכולים להגיב בזריזות למגע הקל ביותר.

בסיס הגלגלים הקומפקטי עם תומכות שרשרת של 408 מ"מ שומרים על התנהגות חדה ומדויקת להפליא - יש מספיק אורך כדי לעזור ל-Reacto להחליק כאשר הם עולים במהירות, מבלי לעצור אותם כאשר הרוכב רוצה להתרומם מהאוכף במעלה הטיפוס.

 

שלדה ומזלג

שלדת ה Reacto מהדור הרביעי כוללת צינורות אורודינמים מועדונים בהשראת NACA, וגרסת ה-CF3 של השלדה והמזלג כאן שוקלת 1,165 גרם ו-490 גרם בהתאמה (200 גרם ו-33 גרם יותר מה-CF5) בגודל M.

בעוד ש-233 גרם אינו חסר משמעות, מרידה מקפידה להצביע על כך שאין איבוד של נוקשות או יציבות עם גרסת הCF3 שבחנו כאן, ואני בהחלט יכול לומר שהם צודקים.

מה שצורת השלדה המצוינת הזאת מספקת הוא מרווח לצמיגים ברוחב 30 מ"מ, יחד עם ניתוב כבל מסודר בשלדה, ותומכות מושב נמוכים, שאמורים לספק שיפורים ניכרים ביחס לדור הקודם הן בקו ישר והן בזוויות משתנות.

שלדת ה CF3 שאנו בוחנים כאן מגיעה מוכנה לניתוב של מערכות הנעה מכניות וחשמליות כאחד. גרסת CF5 שליאם בדק יכולה לקבל רק Di2 או העברה אלחוטית.

מרידה כללה גם את סנפירי הקירור של בלם הדיסק שלה, שהופיעו לראשונה ב-Scultura Disc בשנת 2016.

הטענה היא שהם עוזרים לפזר חום בצורה יעילה יותר מהרפידות, ובתורם מפחיתים את דהיית הבלמים בשימוש רב.

בין אם הם נחוצים או לא בשילוב עם רוטורים בקוטר 160 מ"מ, הם נראים ממש טוב - ולמי שלוקח את ה Reacto 6000 שלו לקצה, הוא בהחלט ירגיש שהם מאוד להיות שימושיים.

השלדה כוללת גם מהדק פנימי של מוט מושב להתקנת מוט מושב ארודינמי. מצאתי את זה קל לשימוש ולא חוויתי החלקה או חריקות כלל, בעוד שמוט המושב עצמו כולל את ה S-Flex המפורסם של מרידה שבתורו  עוזר להפחית את חבטות הכביש וזעזועים קשים ותורם ותחושת חלקות נעימה.

 

מכלולים

ה-6000 מגיע עם Shimano Ultegra R8000 המכני, שבזמן כתיבת שורות אלו נראה כזן מעט לא עדכני, כאשר ה-Ultegra R8100 החדש בעל 12 ההילוכים מוגדר כרגע  כזמין רק בפורמט Di2.

שלא תטעו, עדיין מדובר פה במכלולים ברמה מצויינת עם העברות הילוכים חלקה ומדוייקת

וסט מעצורי דיסק מאוד חזקים ועקבים, ולמען האמת, הם בעלי יכולות גבוהות והם יעמדו במשימה של לצלוח מספר עונות של תחרויות ללא כל בעיה.

מרידה אכן חתכה כמה פינות קטנות (ומקובלות) מחבילת Ultegra המלאה - השרשרת היא מדגם KMC, בעוד שהקסטה היא ברמת 105 - מה שעוזר לשמור את המחיר של ה-6000 במקום טוב מבלי לפגוע בביצועים באופן ניכר.

הרוכב מקבל ערכת שרשרת חצי קומפקטית (52/36 שיניים) וקסטה 11-30 שיניים שעושה שימוש במעביר האחורי עם הכלוב הארוך ומבטיחה לרוכב מערכת יעילה ומדויקת מאוד.

ה-Reacto 6000 מגיע עם ערכת גימור מצויינת במחיר האופניים.

מוט FSA SCR מתחבר לכידון Merida Expert CW אשר שומר על הקצה הקדמי של האופניים ״נקי״ על ידי העברת כבלים בצורה מסודרת, אך עדיין מאפשר לך להחליף רכיבים אם תצטרך התאמה אישית ללא כל בעיה.

מערכת ה-SCR דורשת הדסט וספייסרים מותאמים, כך שלמרות שהרוכב יכול לבחור בכל סטם בגודל 1 1/8 אינץ' אם הוא צריך להחליף אותו, סביר להניח שהרוכב ירצה לדבוק באורך שונה של אותו דגם כדי לשמור על הקווים הנקיים שמערכת SCR מעניקה.

הכידון מתאים באופן מושלם לאופניים מסוג זה, עם עיקול פנימה שעוזר להכניס את הרוכב למצב ארודינמי מקסימלי.

זה לא לגמרי לטעמי, אבל אם ביצועים אוירודינמיים הם הדאגה העיקרית שלך אז זו בחירה חכמה בהתחשב בכך שהרוב המכריע של ההתנגדות מגיע מהרוכב.

מצאתי את האוכף Merida Expert CC נוח בצורה מקובלת מבלי להיות מהפכני במיוחד. אין ערוץ חיתוך מלא, אבל אם יש לך דרישות אוכף ספציפיות אז סביר להניח שתשדרג את זה בכל מקרה.

 

גלגלים וצמיגים

אם כבר מדברים על שדרוגים, אם יש מקום אחד שהייתי מוציא כסף נוסף על ה-Reacto 6000, זה מערכת הגלגלים.

מסופקים גלגלי Fulcrum Racing 800s, שלמרות שהם יציבים ואמינים מאוד, אינם יכולים לעשות צדק עם השלדה האיכותית הזו.

כסט חצי ארודינמי התחלתי, הם גלגלים מוצקים שאמנם מציעים קצת חשיבה עיצובית עכשווית, כולל תאימות לטיובלס ורוחב חישוק פנימי של 19 מ"מ ועומק חישוק של 33.7 מ"מ ליעילות אווירית מסוימת, אבל הם שוקלים 1,960 גרם, כולל מיסבים אטומים.

ה-6000 מגיע מצויד בצמיגי קלינצ'ר קונטיננטל גרנד ספורט מרוץ 25 מ"מ, וכמשתמש ב GP5000 הופתעתי מהם לטובה.

למרות שיש הבדל בין השניים, לא היו לי בעיות עם מרוצי הגרנד ספורט, שסיפקו אחיזה מצויינת וגמישות במהלך תקופת מבחן החורף שלי, אני אשתמש בהם בשמחה עד שהם יתבלו לפני השדרוג.

 

תמורה

כשזה מגיע לתמורה, ה-Reacto 6000 הם הפתעה ענקית ומספקת עבור מה שהם למעשה אופני כביש אוויריים יוצאי דופן. למרות שהם מעט כבדים, במשקל של 8.57 ק"ג בגודל M, הם יכולים לספק ביצועים רציניים ויש להם פוטנציאל להיות אופני מירוץ בעלי יכולת גבוהות, מפתיעות ויוצאי דופן לקטגוריה.

 

סיכום

הReacto 6000  הם אופני אירו במחיר תחרותי עם טונות של מהירות ויכולות בקנה.

יש להם נקודת תורפה קלה עם מערכת הגלגלים שלהם, וערכת הגימור עשויה להזדקק לשדרוג אם יש לך צרכים ספציפיים, אבל השלדה היא גולת הכותרת וההפתעה האמיתית במכונה המצוינת הזאת  והיא המנצחת האמיתית שראוייה להתייחסות.

אופני ארו לא פחות  מנהדרים!

כתבה זו תורגמה מאתר road.cc

לינק לכתבה המקורית:

https://road.cc/content/review/merida-reacto-6000-2022-289269

עריכה : ליאור יורפסט

לינק לדגם באתר רוזן ומינץ:

https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=22758

מחיר צרכן 14,760 ₪    |      מחיר מועדון 12,988

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


סניפים

אופניים

אביזרים