רוזן ומינץ - רשת חנויות אופניים וגלישה, מכירת אופניים חשמליים (חשמליות), אביזרים לאופניים, ציוד גלישה וסאפ
צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

מרידה - הטכנולוגיות והמותג


מרידה - הטכנולוגיות שמאחורי המותג

צוות הפיתוח והעיצוב הצעיר והנלהב של מרידה חי, נושם ורוכב על אופניים - כל היום. יצירת אופניים היא מאמץ קבוצתי, שבו רשימה ארוכה של אנשים תורמת למערכות מהכישורים הספציפיות שלהם כדי בסופו של דבר להפגיש את הכל בסוף - במוצר מוגמר.                       

מתכנון קונספטואלי דרך אבות טיפוס של רכיבה ראשונה ובדיקות, שילוב של צבע וגרפיקה בפרויקט הכולל, חידוד דגמי טרום הייצור ועד לאופניים הסופיים שעושים את דרכם לרצפת החנות ישנה דרך ארוכה מלאה בטכנולוגיות ופיתוחים על מנת להגיע למוצר סופי ברמה הגבוהה ביותר.        

בכתבה זו אנו נסקור את תהליכי הפיתוח של שלדות האלומניום ושלדות הקרבון של החברה וכמו כן נפרט את שלל הטכנולוגיות המוטמעות בשלדות הסופר מתקדמות שמרידה מייצרת.

טכנולוגיית האלומיניום

קצה הטכנולוגיה

מרידה מייצרת מסגרות אלומיניום חדשניות במשך שנים רבות, משכללים ללא הרף את הידע שלהם ומפתחים טכנולוגיות חדשות. בחברה מקפידים מאוד בבחירת או, במקרים מסוימים, בפיתוח דרגות אלומיניום המתאימות לדרישות של כל אופניים שהם מייצרים. לדוגמה, אלומיניום 6016 מאפשר עובי דופן דק במיוחד עם חוזק מדהים, אידיאלי לרכיבת שטח ומירוצים תובעניים. אלומיניום 6066 הוא קל ועמיד במיוחד, המאפשר מניפולציה כדי ליצור את היחס הטוב ביותר בין קשיחות למשקל. 6061 הוא הדרגה המינימלית בה מרידה משתמשים, שפותחה עבור התעשייה האווירית ומאפשרת ייצור של שלדות קלות משקל ומתקדמות במיוחד. אופן הטיפול והמניפולציה באלומיניום הוא מכריע כמו בחירת סוג האלומיניום וישנם מספר תהליכים המעורבים:

                                        

דופן כפולה ודופן משולשת

שלדת אלומניום בעלת דופן כפולה מתארת צינורות בעלי שני עובי דופן; עבה יותר בקצוות ודקה יותר באמצע. שלדת אלומניום בעלת דופן משולשת מתארת צינורות עם שלושה עובי דופן שונים לאורכם, אלמנט שמגדיל את החוזק היכן שהוא נחוץ אך מפחית את המשקל באזורים הנתונים ללחץ נמוך יותר.       

כל האלומיניום של מרידה עבר טיפול בחום. המסגרות מחוממות לטמפרטורות גבוהות מאוד )טמפרטורת T6( ואז מתקררות במהירות במים או בשמן כדי להבטיח שאלמנטים שמייצרים ״החלשה״ של השלדה לא ישרדו.                                        

המסגרות מחוממות לאחר מכן לטמפרטורה נמוכה יותר, מתקשחות באופן מלאכותי ומחזקות אותן באופן משמעותי.

                                הידרו וטכנו פורמינג

הידרופורמינג כרוך בהחדרת צינורות לתבניות שליליות. אמולסיה חמה של מים ושמן נדחפת בלחץ, מה שמאפשר את עיצוב האלומיניום לצורות מורכבות.

טכנו פורמינג הוא תהליך יצירה מכני, המעצב את הצינורות באמצעות תבניות שליליות, לעיתים בשילוב עם ליבת מתכת פנימית. ריתוך חלק, הידוע גם כריתוך כפול, מתייחס למעבר שני על הריתוך המספק מראה אורגני ונקי לשלדה; במבט ראשון, אתה תהיה משוכנע שזה פחמן, לא אלומיניום.

 

טכנולוגיית הקרבון

הטכנולוגיה העדכנית ביותר

 

הפילוסופיה של מרידה היא שאתה צריך לעבוד עם המומחים בתעשייה כאשר הם יכולים לעשות משהו טוב יותר ממך.                

זה בהחלט נכון כשמסתכלים על ייצור פחמן. מרידה משתפים פעולה עם היצרנים הטובים ביותר כדי להבטיח שהם תמיד נמצאים בחזית הטכנולוגיה. השותפים של מרידה מפתחים כל העת טכניקות ייצור מעודנות במיוחד עבור תעשיות אחרות, כלומר מרידה יכולים לבחור את היצרן הטוב ביותר כדי לספק את הצרכים המשתנים של כל שלדה שהם מפתחים.

                                         

ייצור פחמן זה תהליך מורכב מאוד

השיווק יצר מיסטיקה סביב איכות שלדות הפחמן; תוויות כגון מתיחה גבוהה, צפיפות חומר גבוהה, צפיפות סופר גבוהה וריכוז חומר גבוהה במיוחד שולטות בשוק. מונחים אלה מתייחסים לתכונות הפחמן, לא לאיכותו. Toho או Torray מוזכרים לפעמים כדי להוסיף אמינות נתפסת.                    

מותגים מסוימים אומרים שכל הפחמן זהה, או שהם משתמשים רק בסיבים עם צפיפות וריכוז חומר גבוה במיוחד. במציאות, מסגרות פחמן עם ביצועים גבוהים חייבות לשלב סוגי סיבים רבים ושונים, כל אחד מהם ממוקם בקפידה כדי להשיג את המאפיינים הטכניים הנכונים. לדוגמה, שלדת ה SCULTURA של מרידה שוקלת 850 גרם )גודל M/L(, מורכבת מ-400 חלקי פחמן בודדים ובנייתה לוקחת יותר מ-45 שעות.                     

לא כל הקרבון זהה, שלדות זהות מבחינה ויזואלית יכולות להשתנות באיכותן בשל הרמה והתמהיל של סיבי פחמן בשימוש.                     

מרידה משתמשת במספר CF כדי להדגים את רמת הביצועים; 2 הוא הנמוך ביותר, 5 הגבוה ביותר. שינויים עדינים לסיבי הפחמן שבהם עושים שימוש גם חוסכים במשקל וגם משפרים את הביצועים.

 

 הטכנולוגיות המוטמעות בשלדות

כעת נסקור בהרחבה את שלל הטכנולוגיות שמרידה מטמיעה בתוך השלדות הכל כך מתקדמות שלה.

                                         

האלומיניום המוכח שלל מרידה )6066( הוא קל ועמיד במיוחד. באמצעות עובי דופן משולש וטכנולוגיית הידרופורמינג, מרידה יכולים לכוון את צינורות האלומיניום כדי לתת את יחס הקשיחות והמשקל הטוב ביותר.

                                   

צינורות מוכנסים לתבניות שליליות ואמולסיה חמה של מים ושמן נדחפת בלחץ, מה שמאפשר להיווצר לצורות מורכבות.

                                         

פרופיל המושב, תומכות השרשרת ולוח הזמנים של הנחת הקרבון מותאמים לעבוד כמו קפיץ עלים שטוח, סופג בליטות מתווי הקרקע ומפחית רעידות מה שמוביל לרכיבה חלקה ונעימה יותר.

                                   

                    

צינור ראש ה-X-Tapered של מרידה מציע מקום להתקנת מזלג עם סטירר קוני. מזלגות עם סטירר בצורה קונית מציעים קשיחות מעולה ומדויקת ומספקים היגוי עם ביטחון מוגבר.

                                                

לפעמים נקרא 'ריתוך כפול', מעבר שני מעל הריתוך נותן מראה אורגני נקי למסגרת. במבט ראשון, אתה תהיה משוכנע שזה קרבון.

                                   

כבלים מנותבים דרך השלדה, נכנסים ויוצאים דרך שקעים חלקים. האופניים נראים מסודרים ונקיים, בעוד הכבלים מוגנים מפני לחות ולכלוך.

                                         

מבטיח שכבלים וחוטים מנותבים פנימיים אינם יכולים לנוע בחופשיות ולהישאר נגישים בקלות לצורך שירות.

                                   

כבלים וצינורות בלמים מהודקים תחת מתח כדי למנוע שקשוק ורישרוש כאשר השבילים או הכבישים משובשים. כל הכניסות ניתנות להחלפה מוחלטת כדי להתמודד עם Di2, צינורות הידראוליים, כבל בלמים וכבלי הולוכים וכו'.

                                   

אופניים/מסגרות עם הסמל 'Di2 Ready' מוכנים להתקנת טכנולוגיית Di2 עם התקנת סוללה במושב או בתוך היגוי המזלג.

                                         

כדי להגן על שלמות מסגרות פחמן, הסיבים מחוברים יחד עם שרף אפוקסי בתוספת חלקיקי ננו, מה שמגדיל את עמידות הפגיעה בעד 40%.

                                   

בעת יצירת מרכיבי הפחמן הבודדים, נעשה שימוש בשלפוחית מתנפחת על מנת להבטיח שאין קמטים בתוך הצינור שכן אלו יכולים להוסיף משקל וליצור חולשה. זה מביא למסגרת קלה יותר, קשיחה וחזקה יותר.

                                   

מרידה משתמשים במינימום אלומיניום 6061. התמורה היא שאפשר לעשות שלדות קלות ומתקדמות יותר. בנוסף הם מבצעים טיפול חום נוסף ובעובי דופן כפולה לייצור מסגרות קלות וקשיחות.

                                         

טכנו פורמינג הוא תהליך יצירה מכני, המעצב את הצינורות באמצעות תבניות שליליות, לעיתים בשילוב עם ליבת מתכת פנימית.

                                         

לאופניים המצוידים ב-F-Mount יש אביזרים משולבים למגני בוץ )חלק מהאופניים דורשים מגני בוץ ספציפיים לדגם(, מה שהופך את ההתאמה למהירה ופשוטה.

תושבה משולבת על תומכות השרשרת כדי להתאים למעמד MERIDA )או כל סטנד מסחרי(.

לאופניים המצוידים ב-'C-Mount' יש את נקודות הקיבוע עבור סבל אחורי שכבר משולבים חלק מהאופניים דורשים סבל אחורי ספציפי לדגם, מה שהופך את ההתאמה למהירה, פשוטה ואמינה.

                                   

צורה מתוחכמת אפשרית רק בזכות טכנולוגיית היציקה, יצירת מראה משולב כמו גם חיבור חזק במיוחד בין מנוע האופניים החשמליים לשלדה לשיפור הביצועים והאמינות.

                                   

האווירודינמיקה מבוססת על פרופיל צינור בצורת דמעה NACA0028 )הוועדה הלאומית המייעצת לאווירונאוטיקה( קטועה. אוויר נע סביב הצינור כאילו החלק האחורי החסר של הדמעה עדיין שם, חוסך משקל על ידי שימוש בפחות חומר.

דרגת האלומיניום העדכנית ביותר של מרידה )6016( מאפשרת עובי דופן דק במיוחד תוך אספקת חוזק מדהים, אידיאלי לרכיבת שטח ומירוצים תובעניים.

                                   

רכיב אלומיניום המעובד מתחת לקליפר הקדמי ו/או האחורי המאפשר פיזור של חום דרך סנפירי קירור שנכרכו ב-CNC. בדיקות מראות שהטמפרטורות מופחתות בכ-35% וזמני הקירור מתקצרים, מה שמייעל את ביצועי הבלם.

תושבת התחתונה של הבולם האחורי נעה עם המערכת כדי לספק מאפייני תגובה רגישים. המהנדסים של מרידה יכולים להשפיע במדויק על יחס ההעברה, והתקדמות שמשמעותה שמערכת המתלים האחורית 'Float Link' מציעה יותר רכות ויכולת עקיבת קרקע עדיפה

עיצוב אופני WorldTour דומה לפורמולה 1: ככל הנראה פרטים לא מהודקים יכולים לגרום להפסד של שבריר שניות. הידוק משולב של מוט המושב ממזער את המערבולת בצינור העליון.

אופני אירו מספקים את האווירודינמיקה הטובה ביותר האפשרית, אך נתוני ביצועים מעולים של מנהרת הרוח אינם מועילים אם הרוכב אינו יכול להגיע למצב הנכון. ראש ה-Flip Flop מאפשר לייעל את זוויות המושב לנוחות וביצועים עדיפים.

ניתן להרכיב גשר מושב נשלף להתאמה מסודרת ומאובטחת יותר של מגיני בוץ אחוריים, אך להסירו למען פינוי בוץ מוגבר ומראה נקי יותר.

                                         

ניתן להדק ברגים נבחרים באמצעות מפתח 30 TORX מצד אחד בלבד, מבלי להסתכן בכך שהצד הנגדי יחליק או יתהפך, מה שמאפשר הידוק מהיר וישיר יותר של רכיבי חומרה חשובים.

                                         

פתחים הממוקמים במיוחד ליד צינור הראש הפועלים כמו ארובה ומאפשרים לאוויר החם להתפזר כדי להבטיח את טמפרטורת הפעולה האופטימלית של הסוללה הפנימית. THERMO GATE מאפשר לסוללה לפעול במיטבה, בכל מצב.

                                         

כיסוי סוללה דו רכיבי, המציע הגנה מושלמת לסוללה הפנימית. השכבה הרכה יותר )החיצונית( מפחיתה רעשים, אוטמת את הצינור התחתון בצורה מושלמת וסופגת בקלות פגיעות מאבנים בשבילים, בעוד השכבה הקשה יותר )הפנימית( מבטיחה שהסוללה לא תיפגע ונותנת לה את הצורה המבנית. ניתן להחליף את כל החלקים הקריטיים כמו רצועת הגומי וטבעות ה-o להתאמה מושלמת.

                                   

הגרסה החדשה של 'הבלוק הפנימי', שהוצגה לראשונה בשנת 2015 NINETY-SIX של מרידה, משולבת ישירות בשלדה ומונעת מכתר המזלג לפגוע במסגרת במקרה של התרסקות או זווית היגוי קיצונית. כהגנה נוספת, ישנם פגושי גומי נוספים על המסגרת כדי למנוע נזק לשלדה מכתר המזלג.

                                         

מציעה שפע של התאמה אופקית למתיחה חלקה וקלה של שרשרת של מערכות הילוכים בתוך הנאבה האחורית, ללא צורך במותחן שרשרת נוסף. העיצוב הנרחב שלו מציע קשיחות שלדה אופטימלית.

                                         

מנגנון נעילת טוויסט הממוקם בקצה העליון של מכסה הסוללה 'Energy Guard', לנעילה ופתיחה קלה של מכסה הסוללה הפנימי המגן.

                                         

עריסה ייחודית כמו עיצוב של הצינור התחתון כדי להכיל את הסוללה, מבלי להוסיף חתכים כלשהם ודרך זה לאבד את קשיחות השלדה החשובה כל כך. בשילוב עם כיסוי הסוללה, השלדה נותנות רושם של סוללה משולבת, מבלי לוותר על יציבות ונגישות הסוללה.

ההתאמה של החומר והעיצוב הספציפי של הצינורות, מאפשרת לשלדה להתגמש ליד צומת צינור במושב ותומכות השרשרת, מה שהופך נקודת ציר למיושנת. על ידי אי התאמת נקודת ציר בצומת צינור המושב ותומכות השרשרת, מרידה חוסכים במשקל ומוסיפים קשיחות.

                                     

מכלולי היגוי מעוצבים של מרידה המאפשרות לכל כבלי השליטה להיכנס לשלדה דרך מיכלולי ההיגוי, ויוצרות מראה נקי ולא עמוס, מבלי לבצע שינויים מבניים בשלדה. בהתאם לדגם, הכבלים מופעלים באופן פנימי לחלוטין )כולל כידון וסטם( או משולבים למחצה כאשר הכבלים נכנסים לאזור שמתחת לסטם.

מאת ליאור יורפסט

מקווים שנהניתם, רוזן ומינץ  :-)


סניפים

אופניים

אביזרים