רוזן ומינץ - רשת חנויות אופניים וגלישה, מכירת אופניים חשמליים (חשמליות), אביזרים לאופניים, ציוד גלישה וסאפ
צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

BIG.NINE או NINETY-SIX


                              

קרוס קאנטרי זנב קשיח או 
קרוס קאנטרי שיכוך מלא?
BIG.NINE או NINETY-SIX
לרכיבות קרוס קאנטרי, האם עדיף לי אופני זנב קשיח או שיכוך מלא? 
                           
זו שאלה שנשאלה עוד מימיו הראשונים של הספורט, ולמרות שהיא כמעט יושבה בעולם האנדורו ודאון היל, בתחום הקרוס קאנטרי, השאלה בוערת ורלונטית תמיד, אז במאמר זה אנו נעבור על היתרונות והחסרונות של קרוס קאנטרי זנב קשיח כמו BIG.NINE לעומת אופני קרוס קאנטרי שיכוך מלא כמו NINETY-SIX ונבין איפה אותם יתרונות פוגשים אותנו על השביל והאם הם עולים על החסרונות ולהיפך. 
כפי שהייתם מצפים, שני סוגי האופניים הללו חולקים הרבה במשותף. משקל הוא פרט חשוב מאוד במרוצי קרוס קאנטרי ולכן לשני הדגמים יש שלדות קלות משקל. אופני שטח ברמות הגבוהות יותר עשויים בדרך כלל מקרבון, אך MERIDA מציעים את BIG.NINE גם באלומיניום וגם בקרבון, והם יתנו מענה לכל רמת תקציב. 
                           
גם ה BIG NINE  וגם הNINETY SIX  מתגלגלים על גלגלי 29 אינץ' עם צמיגים קלים שמתגלגלים במהירות וביעילות עם מינימום חיכוך. 
                           
לשני זוגות האופניים הללו יש גם בולמים קדמיים של 100 מ"מ מלפנים עם נעילה כדי למנוע מהבולם להתנדנד בעליות ארוכות או ספרינטים מהירים ביציאה מהמקום ובכך לאבד אנרגיית דיווש חשובה. 
                           
אפשר גם להכניס שני בקבוקי מים בגודל מלא במשולש הקדמי של שני זוגות האופניים האלה, אם כי זה קצת נדיר באופני קרוס
                        
קאנטרי שיכוך מלא אחרים. 
כמובן, ברגע שאנו מגיע לקצה האחורי של האופניים ההבדלים באמת ברורים. 


                            
בעוד ל-BIG.NINE יש תומכות מושב ותומכות שרשרת בעלי פרופיל שטוח מעט על מנת לאפשר לשלדה לפעול כמו קפיץ עלים כדי להעניק נוחות רבה יותר, ה-NINETY-SIX משתמשים במערכת המתלים האחורית קלת המשקל של MERIDA שנקראת P-FLEX. זה נותן לרוכב 100 מ"מ של מהלך מתלה אחורי, אבל על ידי ביטול ציר אחורי והסתמכות על הגמישות הטבעית של קרבון, המשקל הנוסף שהמתלה מוסיף נשמר למינימום. 
                           
מרוצי קרוס קאנטרי שמים דגש גדול מאוד על יעילות דיווש וכאן הזנב הקשיח מנצח בגדול. היעדר המתלה האחורי אומר שכל גרם של מאמץ מועבר ישירות אל הגלגל האחורי ללא כל היסוס.
                           
חוסר צירים ובולם אחורי פירושם גם שהזנב הקשיח קל יותר, מה שיכול לעשות הבדל אמיתי לגבי כמה מאמץ נדרש כדי להאיץ ולטפס עליהם. פחות משקל תמיד יגרום לאופניים להיות מהירים יותר בעלייה וזה חשוב במיוחד כאשר הרוכב מתמודד עם עליות קצרות וחדות ותאוצות חזקות על המסלול.
                           
זה לא אומר שאופני זנב קשיח תמיד ינצחו כשזה מגיע לטיפוס. רוב אופני הקרוס קאנטרי שיכוך מלא כמו NINETY-SIX מצוידים בנעילות שמקשיחות את המתלים ומשפרים את יעילות הטיפוס, ובעצם הופכות אותם לזנב קשיח - או קשיח לחלוטין - כשרוצים.
                           
למרות שהוא בהכרח כבד יותר, מתלה אחורי הוא לעתים קרובות יתרון גדול בעליות מסולעות וטכניות, שבהן טווח התנועה שהמתלה מאפשר לגלגל האחורי ימנע החלקה שלו וזה בתורו יאפשר להפוך יותר מהאנרגיה של הרוכב לתנועה קדימה במקום לבזבז בפרפור במקום.


                            
כמובן, היתרון הגדול ביותר של המתלה האחורי הוא שהוא מאפשר לרוכב לרדת מהר יותר ולדחוף חזק יותר בירידות טכנייות וסלעיות, ומעבר לאחיזה המאוד חשובה שהמתלה מייצר הוא גם מאפשר לרוכב לחשוש פחות לשלמות הצמיגים באזורים שבהם הוא מודאג מפגיעה בהם על זנב קשה. זה גם הרבה יותר נוח וזה אומר שזה דורש פחות מאמץ כדי לרדת או לטפס במהירות, מה שיפחית עייפות ברכיבות ארוכות יותר או במהלך מירוצי מרתון.
ברור שברמות הגבוהות ביותר של מרוצי קרוס קאנטרי, לרוכבים מקצועיים יהיו גם אופני זנב קשיח וגם אופני שיכוך מלא לבחירה. 
                           
באיזה מהם הם ירכבו זה תלוי בפורמט המירוץ ובשטח. עבור מרתונים ארוכים וקשים ואירועים מרובי ימים, הנוחות הגדולה יותר של אופני שיכוך מלא תנצח לרוב למרות ״עונש״ המשקל, מה שיאפשר לרוכב להישאר רענן ויאפשר לו להתאושש בקטעים שבהם הזנב הקשיח פשוט יחבוט בו ללא רחמים.
                           
זה סיפור דומה במסלולי המירוצים הקשוחים והטכניים יותר של גביע העולם ב- XC, שבהם חסרון המשקל מתגבר על ידי השליטה המעולה ויכולות גיהוץ האלמנטים שמציעים המתלים של אופני השיכוך המלא.
                           
עבור מרוצים שבהם המסלולים קצרים והכל עניין של לשבור את שיא העברת הכוח והמהירות, הזנב הקשיח הוא עדיין כלי חשוב, במיוחד אם הוא במסלול חלק יותר. פשוט אי אפשר לנצח את המיידיות הגולמית של העברת הכוח או היעילות הטהורה שאופני זנב קשיח מספקים.
אז האם התשובה היא להחזיק את שניהם? זוג אחד שיכוך מלא וזוג שני זנב קשיח ופשוט לשלוף את כלי העבודה המתאים בהתאם לצורך? 
אם אתה רוכב מקצועי אז אולי, אבל בעולם האמיתי, זה פשוט לא אפשרי עבור רוב הרוכבים.
                           
זה בנקודה הזו שהמחיר נכנס ומהווה שיקול ברור... בהשוואה בין שניהם, זנב קשיח תמיד יהיה זול יותר מאשר שיכוך מלא )בהשוואת מפרטים דומים( מכיוון שיש פחות רכיבים והשלדה קלה יותר לייצור כי אין את המורכבות של המתלה האחורי. חוסר בולם אחורי או צירים פירושו שיש פחות תחזוקה, מה שגם הופך אותם לזולים יותר לשימוש בטווח הארוך.
                           
אז אם כך... 
                           
אופני קרוס קאנטרי זנב קשיח יתאימו לך יותר אם:


                           
            
-אתה רוצה את האופניים הקלים והיעילים ביותר שאפשר ונוחות היא פחות בעיה. 
                           
-הירידות והטיפוסים שלך בדרך כלל חלקים יותר. 
                           
-יש לך תקציב מצומצם יותר ואתה רוצה פחות עלויות תחזוקה. 
                           
אופני קרוס קאנטרי שיכוך מלא יתאימו לך יותר אם: 


                            
            
-אתה רוצה אופניים נוחים יותר לרכיבות ארוכות יותר שגם יתנו יותר ביטחון יותר בירידה.
                           
-העליות והירידות שאתה רוכב עליהן מסולעות וטכניות יותר.
                           
-התקציב הוא פחות בעיה עבורך.
                            
כמובן, כמו עם כל כך הרבה דברים אחרים באופני שטח זה בסופו של דבר מסתכם בהעדפה אישית, בצורך וביכולת אבל אני מקווה שעכשיו יהיה לכם הרבה יותר ברור מה יתאים לכם לצרכים שלכם.
                              
קישור ל BIG NINE באתר רוזן ומינץ: 

https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=category&cs=10001&range=0%2C26000&brands%5B%5D=10000&filter%5B10005%5D%5B%5D=12673

                           
קישור ל NINETY SIX באתר רוזן ומינץ: 

https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=26243
כתבה זו פורסמה על ידי ליאור יורפסט עבור מערכת ״רוזן ומינץ״. 
מקווים שנהנתם, רוזן ומינץ.
                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        
 
                    
                
            
        

                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        

                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        

                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        
 
                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        

                    
                
            
        
 
                    
                
            
        


                            
                        
                    
                    
        
                           
            


                            
                        
                    
                    
        


סניפים

אופניים

אביזרים