רוזן ומינץ - רשת חנויות אופניים וגלישה, מכירת אופניים חשמליים (חשמליות), אביזרים לאופניים, ציוד גלישה וסאפ
צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

מאחורי הקלעים MERIDA


                                                                       

מאחורי הקלעים של MERIDA Bikes

טייוואן היא המרכז הלא רשמי של תעשיית האופניים העולמית והיא ביתם של כמה מהיצרנים הגדולים והידועים ביותר בעולם. אבל מה זה אומר בדיוק? קבלו הזדמנות בלעדית וגלו את תהליך הפיתוח של MERIDA eONE-SIXTY הכל כך מוצלח.

                                                         

הסיפור מאחורי MERIDA שמעטים יודעים:

אם כמו רבים אחרים חשבתם ש-MERIDA קיבלו את שמם מעיר בספרד או במקסיקו, אנחנו חייבים לאכזב אתכם. Me-Ri-Da מורכב משלוש הברות סיניות: "Me" מייצג יפה, "Ri" מייצג נוח ו-"Da" מייצג זורם ונייד, במיוחד במונחים של כלי רכב ותחבורה. בתרגום גס אז, Me-Ri-Da מייצג "ייצור של מוצרים יפים ואיכותיים המאפשרים לכל אחד להגיע ליעדו בצורה הכי נעימה שיש".  

העובדה שהמייסד אייק טסנג מיקד את תשומת הלב של MERIDA בייצור חלקי אופנוע בשנותיה הראשונות מבהירה את הרעיון מאחורי שם החברה. אייק פיתח את החברה ליצרנית אופניים מהר יחסית לאחר מכן, בתחילה עבדה עם Raleigh Bikes, אם כי מותגי אופניים מערביים רבים נוספים באו בעקבותיו. כיום, MERIDA מייצרת אופניים רק עבור קומץ חברות אחרות. מאז שנות ה-90, החברה הטיוואנית דוחפת את MERIDA כמותג משלה והחלה לתת חסות לקבוצות משלה בתחילת המילניום החדש, כולל Multivan MERIDA, Lampre-Merida או קבוצת BAHRAIN MERIDA Pro Cycling Pro של היום. המעידות על הצלחת העיסוק של MERIDA בספורט הן המדליות האולימפיות והאלוף העולמי המוצגות באולם הכניסה של החברה.

                                        

                       

כיום, החברה מנוהלת על ידי בנו של אייק, מייקל טסנג, ומעסיקה כ-4,000 עובדים ברחבי העולם. בנוסף למטה שלה ביואנלין, דרומית לטאיצונג, ל-MERIDA יש שלושה מפעלים נוספים בסין. כדי לשים את זה בהקשר, כ-1,300 עובדים מאיישים את המטה הטיוואני בלבד, המסוגלים לייצר כמיליון אופניים בשנה. כל מי שמכיר יותר את מגוון המוצרים של MERIDA יודע שהם עשו דרך ארוכה בעשור האחרון, עם סל מוצרים גדול וקוהרנטי החל מאופני כביש וגרבל, ועד אופנים עירונים ואופני שטח. הפלח האחרון וגם המצליח ביותר שנוסף לקטלוג שלהם הוא ליין ה-eMTB שלהם. חטיבת האופניים החשמליים כבר מהווה 30% מסך המכירות של MERIDA.                      

בעוד שהייצור מבוסס ברובו באסיה, מרכז הפיתוח וההנדסה של MERIDA, הכולל פס ייצור לשוק האירופי, ממוקם בגרמניה. ל-MERIDA יתרון ייחודי ביכולת לשלב מומחיות בפיתוח והנדסה גרמנית עם ניסיון בייצור פנימי באסיה. זה, יחד עם היכולת לתאם צוותים על פני אזורי זמן שונים ולשמור על מערכת יחסים הדוקה ושיתופית ביניהם, הוא המפתח של MERIDA להצלחה.

                                                                       

 עוצב בגרמניה, תוצרת טייוואן.

אבל איך נראה שיתוף הפעולה הזה חוצה הגבולות הלאומיים והתרבותיים? בואו נעקוב אחר תהליך הפיתוח של MERIDA eONE-SIXTY כדי לגלות.                          

מכיוון שהדור הראשון של ה-eONE-SIXTY זכה להצלחה אדירה עבור MERIDA, השאלה הראשונה שהמפתחים שאלו את עצמם הייתה "מה, אם בכלל, אנחנו רוצים לשנות?" וכך המטרות של המעצבים במרכז הפיתוח במגשטאט, עירייה שלווה ליד שטוטגרט, התגבשו אט אט. על סדר היום הייתה סוללה דקה ומשולבת בשלדה, שלדה ראשית של סיבי פחמן, הפחתת רעש, תכונות עיצוב ייחודיות וגיאומטריה מעודנת לביצועים דינמיים טובים עוד יותר.

                                               

באופן כללי, הפיתוח של אופניים חשמליים תלוי במידה רבה במגוון המנועים והסוללות הזמינים. אין כמעט מותגי אופניים חזקים מספיק )מלבד Rocky Mountain( שיכולים לפתח מנועים משלהם המסוגלים לספק רמת ביצועים דומה לזו של המתחרים, ובעיקר להבטיח רשת שירות אמינה ברחבי העולם. ל-MERIDA כבר היו יחסי עבודה הדוקים עם Shimano, אז היה ברור עם מי הם הולכים לשתף פעולה כדי להגשים את החזון שלהם עבור ה--eONE .SIXTY                                 

השלדה והמאפיינים כגון כיסוי הסוללה או פתח התרמו הייחודי בצינור הראש מתוכננים בגרמניה ולאחר מכן מאומתים על ידי הצוות בטייוואן, אשר קובע תהליכי ייצור מתאימים ומה אפשרי מבחינת עלות והאם ניתן ייצור המוני תוך עמידה בתקני איכות. ישנם כ-20 מהנדסים טייוואנים במטה של MERIDA כדי להבטיח שהדרישות של צוות הפיתוח הגרמני מיושמות כהלכה בייצור - הישג לא קטן עם יותר מ-700 דגמים בפורטפוליו שלהם. אחרי כמה הלוך ושוב בין טייוואן לגרמניה, הרעיון עובר את כל הדרך מסקיצות גיאומטריה ראשוניות למודלים תלת מימדיים ואבות טיפוס ראשונים ובסופו של דבר מתקרב לעיצוב הסופי. במהלך תקופה זו, צוות הפיתוח הגרמני עובד מדי פעם באתר בטייוואן כדי לטפל בבעיות שעלולות לצוץ תוך כדי תהליך ולהבהיר את הפרטים העדינים יותר וכן לשמור על קשרים עסקיים עם הספקים ושותפי הפיתוח שלהם

.                                           

תרבות ארגונית טייוואנית-גרמנית.

נהוג לשייך את תנאי העבודה במזרח הרחוק למשמרות תחת ניצול. אבל ב-MERIDA, נתקלנו בתמונה שונה מאוד. אווירת העבודה מרגישה חיובית, הרמונית, ויש להם את המנטליות הנכונה. ייצור בדיוק בזמן, בפרט, דורש מהעובדים רמת גמישות גבוהה וכן תחושת אחריות ויכולת קליטה וניהול מהיר של תהליכים מורכבים.                    

תחת לחץ תחרותי הולך וגובר, יצרנים טייוואנים רבים, כולל MERIDA, החלו להעביר את המפעלים שלהם ליבשת סין לפני שנים. עם זאת, יש מעבר הולך וגובר למדינות אחרות באסיה, מכיוון שעלויות העבודה עולות כעת גם בסין.                          

באולמות המפעל הגדלים ניתן למצוא אורגנית על כל פינותיו, כמו מכונות CNC חדישות, עם רובוטים עושה את הריתוך ובין לבין, הרבה עבודת כפיים מיומנת. אתה עדיין יכול לזהות אילו חלקים של המפעל ישנים יותר ואילו חדשים יותר, מה שמאפשר לך לראות משהו כיצד התהליכים של MERIDA השתנו לאורך זמן.

                                               

שיתוף פעולה ארוך טווח עם עובדיה ושותפים עסקיים חשוב מאוד ליצרן הטיוואני. איך MERIDA השיגה את סביבת העבודה החיובית הזו ואת עבודת הצוות הטובה כל כך? העצמה, במקרה זה העברת האחריות לעובדים והמבנה הארגוני השטוח היא נדבך חשוב אחד. זה מאפשר לעובדים לעסוק וליישם את הרעיונות שלהם, מה שעובד בצורה הטובה ביותר ללא מדידה קפדנית של מדדי ביצועים חד-ממדיים ועל ידי מתן מקום לכל אחד ויחיד ליצירתיות ופעולה במקום. עם זאת, צפוי שרעיונות ותשומות ידונו בפתיחות עם הצוות הנוגע בדבר לפני קבלת החלטה על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. אם למנהלים יש גישה חיובית, אז זה משפיע על החברה כולה. קיימת גם מערכת בונוסים לעובדים המאפשרת להם להשתתף ישירות ברווחי החברה כבעלי מניות.

                                               

החברה הטיוואנית תמיד מיהרה להסתגל לדרישות ואתגרים חדשים. דוגמה לכך, הקמת אתר ייצור אופניים חשמליים בתוך שישה חודשים, שכעת יש לו תפוקה של כ-900 אופניים חשמליים ליום, תוך שהוא פועל במסגרת הדרישות השונות של 40 מדינות, כל אחת עם תקנות ודרישות תוכנה משלה.              

בנימין דימר, מנהל מוצר בכיר לאופני שטח חשמליים, עדיין זוכר היטב את התקופות ההן. הוא התקבל לעבודה כמנהל המוצר של ebike, אבל עדיין לא היה ייצור ebike. בביקורו הראשון בטייוואן, הוא הובל לדלת אחורית של המפעל הקיים שנפתח לשדה ירוק ונאמר שכאן יצרו אופניים חשמליים כעבור חצי שנה. וזה בדיוק מה שקרה - מכאן ואילך, הוא ידע שהוא יכול לסמוך על MERIDA שלא רק תדבר אלא גם תפעל לפי דבריהם! אמון זה משותף לעובדי המטה ולמעלה מ-20% עובדים בחברה למעלה מ-20 שנה.

                                               

מה עם ה-eONE-SIXTY? לאחר בדיקות מעבדה מקיפות ונסיעות מבחן על אבות טיפוס שיוצרו על ידי צוות הפיתוח הגרמני באירופה, לאחר מכן החלו מספר סבבים של שיפורים לפני שהאופניים הורשו להיכנס לייצור. ל-MERIDA יש תקני איכות מחמירים מאוד ומעדיפים ללכת על בטוח. "זה יכול להיות מתסכל לפעמים", אומר ריינלדו אילאגן, ראש מחלקת ניהול מוצרים בחברה. "לעתים קרובות יש לך את הרעיונות הנהדרים האלה שאפשריים מבחינה טכנית, אבל אז הם לא עומדים בקריטריונים המחמירים של עמיתינו הטייוואנים".                               

ב MERIDA מתגאים רבות ביכולת הייצור שלהם, לאחר שאימצו את עקרון "Kaizen" מטויוטה לפני 20 שנה, המתמקד בשיפור מתמיד של תהליכים ומוצרים. גם אם הידע הזה בהפקה אולי לא נשמע כל כך חשוב, הוא קריטי לחלוטין. רוב מותגי האופניים אינם מייצרים את המוצרים שלהם ותלויים ביצרנים מחוץ לחברה וכתוצאה מכך קבוצות ייצור לא עקביות, פחות שליטה או זמן המתנה ארוך יותר למשבצת הייצור שלהם. כדי להבין עד כמה הייצור יכול להיות חיוני, פשוט תסתכל על אילון מאסק, שהתייחס לייצור של טסלה דגם 3 כסוג של גיהנום. חזון או חדשנות נהדרים טובים רק כמו היישום שלהם, ולכן חיוני להיות בעל אמצעי ייצור אמין והידע הנדרש.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

       

אין ספק ש MERIDA כחברה שינתה את פניה בעשור האחרון והפכה לשחקן משמעותי ביותר בתחום אופני בקצה בכלל התחום אופני השטח החשמליים הפרט! לא סתם אנו עדים לכך ש SHIMANO הענקית מיפן חברה למרידה ועושה שימוש ניכר בחטיבות המחקר שלה בפיתוח מנועים וסוללות... אנו בטוחים ש MERIDA תמשיך לפתח ולדחוף קדימה את תחום אופני השטח החשמליים ותיקח אותו למחוזות רחוקים שכיום משמעים מדומיינים.                                   

רוצים להרגיש בעצמכם על מה כל ה ״רעש״ ועל מה כולם מדברים? אתם כמובן מוזמנים לקחת אופני מבחן ולהבין בעצמכם כמה רחוק הם יכולים לדחוף אותכם!            

קישור לדף אופני המבחן שלנו:

https://www.demo-day.co.il/        

קישור לדף אופני השטח החשמליים באתר רוזן ומינץ:

https://www.rosen-meents.co.il/%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%a9%d7%9e%d7%9c%d7%99%d7%99%d7%9d-E-MTB

כתבה זו פורסמה על ידי ליאור יורפסט עבור מערכת ״רוזן ומינץ״

מקווים שנהנתם, רוזן ומינץ.

                                       

                               

                                       


סניפים

אופניים

אביזרים