• news

חדשות

כל מה שחדש ומתחדש, חדש על המדף, מבצעים, כתבות, מאמרים, ציוד חדש, מידע מעניין מהעולם ועוד.

>> עוד בחדשות

::   סניף הגלישה בחיפה מתחדש   

::   דגמי רוקי מאונטיין 2016 כאן

::   חשמליים חדשים מתקפים 20"

::   מהי מידת השלדה בשבילי ?

:: דגם חשמלי מתקפל Rainbow חדש  

 

Giro מציגה טכנולוגיית הגנה חדשה ופורצת דרך MIPS

14/12/2014

שתי אלפיות שניה ומילימטרים בודדים של תנועה... עושים הבדל של חיים ומוות.

בזמן נפילה או מכה, הראש של הרוכב, סופג מכה המשלבת שני כוחות עיקריים - כוח קווי וכוח סיבובי אשר מופעלים על הגולגולת ועל המוח. אין מכה אחת הדומה לשניה, כל מכה כוללת שילוב ייחודי של 2 כוחות אלו.

עד היום, התמודדות עם מכות קוויות - Directional  (לדוגמה, רוכב הנתקל בענף תוך תנועה)  התבצעה ע"י ריפוד בחומר סופג (EPS ) אשר קורס ומשנה את הצורה שלו וסופג  את האנרגיה כדי שלא תגרום לנזק למוח.

יותר ספיגה של האנרגיה, פחות נזק למוח.

התמודדות עם כוחות סיבוביים Rotational ומניעתם מלהגיע למוח הוא העיקר בטכנולוגית Mips . טכנולוגיה יחודית ופורצת דרך של ג'ירו.

 

מספר מילימטרים שמצילים חיים

בעת נפילה צידית , החיכוך בין החלק החיצוני של הקסדה למשטח , גורם לתנועה סיבובית לצד תנועה קווית. משך הזמן בו מופעל כוח סיבובי זה,  נמדד בכ 2 אלפיות השניה בלבד.

בכדי לבודד את העברת הכוח הסיבובי לראש, עיקר השינוי בא לידי ביטוי בחיבור גמיש בין החלק החיצוני של הקסדה לספוג הפנימי. החיבור האלסטי הנ"ל, יוצר מעין שכבת בידוד שמאפשרת תנועה יחסית של מספר מילימטרים

בין החלקים.  תנועה זאת, סופגת את הכוחות הסיבובים באמצעות מחברים גמישים  ומונעת את העברת הסיבוב לראש.

 

 

באיור הנ"ל,  ניתן לראות את המחברים האלסטיים (בצהוב) המקשרים בין החלק החיצוני של הקסדה לחלק העוטף את הראש. החלק החיצוני "צף" על החלק הפנימי ומחובר באופן במאשר תנועה יחסית של מספר מילימטרים.

 

סרטון המתאר את הכוחות הפעולים על הראש בזמן תאונה וכיצד מערכת  Mips מספקת הגנה טובה יותר.

 

טכנולוגיית Mips משולבת בקסדות שטח, כביש ועיר של היצרן גי'רו ומציינת יותר מכל את החתירה הבלתי נפסקת שלו לפתוח פתרונות חדשים להגנה על הרוכבים,

בקרוב גם בישראל.

 

 >> עוד מידע על הטכנולוגיה החדשה קישור 

עבור לתוכן העמוד