• news

חדשות

כל מה שחדש ומתחדש, חדש על המדף, מבצעים, כתבות, מאמרים, ציוד חדש, מידע מעניין מהעולם ועוד.

>> עוד בחדשות

::   סניף הגלישה בחיפה מתחדש   

::   דגמי רוקי מאונטיין 2016 כאן

::   חשמליים חדשים מתקפים 20"

::   מהי מידת השלדה בשבילי ?

:: דגם חשמלי מתקפל Rainbow חדש  

 

טיפים לרכיבה ביום כיפור

9/10/2016

טיפים לרכיבה בטוחה ביום כיפור - גמר חתימה טובה.

 

לא לוותר על קסדה

מרבית פגיעות הראש של ילדים ביום כיפור היו נחסכות אם לא היינו מוותרים על קסדה בעת הרכיבה. זכרו שקסדה אמורה להתאים במידה להיקף ראשו של המשתמש. אין לתת לילד קסדה במידת מבוגר בגדולה עליו. חשוב לבצע התאמה של הקסדה לראש הילד וזאת כדי למקסם את ההגנה בעת נפילה.

לקסדות בכלל, ובמיוחד לקסדות ילדים, יש תוקף. קסדה שהייתה בשימוש בין שנתיים לשלוש, מקומה בפח. לאורך תקופה זו הילד גדל וזקוק למידה ל גדולה יותר. כמו כן החשיפה לשמש וחבטות בעת שימוש, מורידה מיעילות ספיגת הזעזוע וההגנה של הקסדה על הראש.

קסדה שעברה זעזוע או נפלה על הקרקע ונסדקה- מקומה בפח. היא לא תגן על ראשכם ביעילות. קנו קסדה חדשה.

 

 

כפפות רכיבה

תפקיד כפפות רכיבה הוא לא רק להגן עם כפות הידיים בעת נפילה, אלה גם לספוג זיעה, להקל על האחיזה הכידון וכך לאפשר שליטה טובה יותר באופניים. ידיות הכידון העשויות מגומי אינן סופגות זיעה, הופכות לחלקות בעת הרכיבה, ומקשות על האחיזה בכידון. שימוש בכפפות יהפוך את הרכיבה לנעימה ובטוחה יותר.

 

לא לוותר על מים

אל תשחררו את הילדים לרכיבה ללא בקבוק מים, או תיק ייעודי המכיל שקית מים וצינורית עם פיה. היתרון בתיק גב ייעודי לרכיבה הוא בכך שהוא מאפשר לשאת כמות מים גדולה בנוחות (החל מ-1.5 ליטרים), הופך את המים לזמינים ברכיבה (הפיה קרובה אל הפה), מאפשר לשתות כאשר שתי הידיים אוחזות בכידון, שומר על המים קרים (השקית נמצאת בתא מבודד), וגם מגן על הגב בעת נפילה. אחרי החג ניתן להשתמש בתיק גם לטיולים רגליים, לנשיאת ציוד ומים לחוגים ועוד. שתו לפחות חצי ליטר מים לאורך שעה של רכיבה.

 

לרכוב עם תאורת לילה

חשוב לשחרר את הילדים בערב עם נצנץ קדמי ואחורי. למרות שהכבישים ביום כיפור לרוב פנויים, רכבי חירום עוברים בהם ועדיף שהם יבחינו בילדיכם מרחוק. ברכיבה בנתיבים חשוכים חשוב להשתמש בפנס קדמי ולא בנצנץ. כך תוכלו לזהות את הנתיב בו אתם רוכבים ולהימנע ממכשולים.

 

לעצור בצל ולאכול

אם יצאתם לרכיבה, חשוב אחרי כ-45 דקות לעצור בצד הדרך, באזור מוצל, לשתות ולהשיב לגוף מלחים וסוכרים. חטיף, פרוסת לחם עם ממרח או פירות יבשים, ימלאו את המאגרים בגוף ויאפשרו לכם לילדכם להמשיך לרכוב בבטחה.

הדריכה את הילדים לרכוב בטור ולכיוון נתיב הנסיעה-

האנדרלמוסיה בכבישים ביום כיפור יכולה להימנע אם תדריכו את ילדכם לרכוב בכיוון התנועה ואחד מאחורי השני בשמירה על מרווחי ביטחון. רכיבה במקביל וכנגד כיוון התנועה היא מתכון בטוח לתאונה.

 

בדיקת כללית לפני הרכיבה

אם לא הספקתם להגיע לחנות אופניים לפני החג, זאת ההזדמנות שלכם לעבור על האופניים לפני שאתם משחררים את הילדים לרכיבה. ביום כיפור הילדים גומאים מרחק גדול מהרגיל ברכיבה, ולכן בעיות שלא יצוצו ברכיבה קרובה לבית, עלולות להופיע ולהשבית את הרכיבה. בדקו שהכידון באופניים אינו משוחרר, שהבלמים עובדים, שהגלגלים באופניים מסתובבים ללא הפרעה, שלחץ האוויר בצמיגים תקין (כ-25 עד 35 PSI), ושאוכף האופניים והדוושות מחוזקות. כך תמנעו מילדכם להיפגע ברכיבה בגלל תקלה טכנית.

 

 

עבור לתוכן העמוד